Říká vám něco filmový seriál Profesionálové s hlavními hrdiny Bodie, Doylem a Cowleym? Vysílal se za socialismu i přesto, že šlo o „výrobek“ z kapitalistické tvůrčí dílny, možná proto, aby nám zobrazil v plné nahotě neřesti tamního společenského systému. Ve filmu si také zahrál Ford Escort RS2000, řídil jej zmiňovaný Doyle a šlo o jeho druhou řadu (Mark II) z konce sedmdesátých let dvacátého století. Ford Escort patřil ve všech třech řadách (Mark I až III) k velmi elegantním vozům střední třídy a některé z nich se také objevily ve verzi pro závodní účely Rallye Velké Británie (neboli RAC Rallye). Jeden z takových čiperných kousků si můžete připomenout i modelem aut v provedení první řady Ford Escort MK I RS 1600 se startovním číslem 23 z roku 1975.
S tímto vozem závodili Dan OSullivan a Billy Coleman. Možná vám tato jména nic neříkají, ostatně není divu, vždyť je to již pěkná řádka let (v roce 2025 je to událost, která se odehrála přesně před půl stoletím), a v té době jste někteří z vás možná vůbec nebyli na světě. Ford Escort nebyl běžně dostupný všem smrtelníkům naší zemi, my jsme byli odkázáni na Škodovky, Moskviče, Lady, Volhy, Wartburgy, Trabanty, Polské Fiaty či Dacie, ovšem když jste takového Forda zahlédli na ulici, bylo docela pravděpodobné, že vzbudí vaši pozornost.
Například v elegantní hnědé barvě, kdy za volantem seděl muž silnější postavy s plnovousem, s kloboukem na hlavě a s doutníkem v ústech, co vám mohl připomínat dobrosrdečného Krakonoše. Chcete-li zavzpomínat na tu dobu konce období reálného socialismu a připomenout si některé momenty z vašeho života nebo z života vašich rodičů či prarodičů, vůz Ford Escort je vám k dispozici jako precizně zhotovený model v měřítku 1:43 (což je zhruba 10 cm délky vozu) ve verzích Mark I a II z rozpětí let 1973 a 1980.